Po 30. roku życia przestajemy słuchać nowej muzyki. Tak wynika z badań

Marcin Michałowski
13.06.2018 11:29
Słuchawki

Słuchawki (pixabay.com)

Badania przeprowadzone na Brytyjczykach przez serwis streamingowy Deezer wykazały, że po 30. roku życia tracimy zainteresowanie nową muzyką.

To nic dziwnego, że im starsi się stajemy, tym chętniej wracamy do tego co znamy i lubimy. Chcemy sobie w ten sposób przypomnieć stare dobre czasy. Każdy ma do tego prawo. Okazuje się jednak, że granica wieku kiedy to przestajemy zamykać się na nową muzykę, bardzo się zaniżyła. Ale przecież potrzebujemy jakichś bodźców do rozwoju, poszerzania horyzontów i odkrywania czegoś nowego.

Co na ten temat mówią badania?

Wyniki analiz przeprowadzonych przez serwis streamingowy Deezer wyraźnie pokazują, że po 30. roku życia znacznie spada nasze zainteresowanie nową muzyką. W ankiecie, która dotyczyła preferencji muzycznych i najczęściej słuchanych kawałków, wzięło udział 1000 Brytyjczyków.

Co się okazało, 60% badanych odpowiedziało, że lubi rutynę i słucha tych samych piosenek w kółko, 25% ankietowanych nie było zainteresowanych odrywaniem nowej muzyki spoza gatunków, które już znają. Swoje odpowiedzi uzasadnili brakiem czasu, który najczęściej poświęcają dzieciom i pracy. Znalazła się również grupa (19% badanych) która twierdzi, że jest przytłoczona zbyt dużym wyborem nowości.

Z badań wynika również, że w okresie, w którym odkrywamy najwięcej muzyki słuchamy co najmniej dziesięciu nowych utworów tygodniowo i pięciu nowych artystów miesięcznie.

Adam Read - redaktor muzyczny serwisu Deezer - przyznaje, że doskonale rozumie, dlaczego starsi słuchacze wolą słuchać tego co już znają i lubią:

Przy takiej ilości wspaniałej muzyki, która jest dostępna w serwisach streamingowych, ciężko nie czuć się przytłoczonym. Niestety w ten sposób bardzo często siebie ograniczamy i zamykamy się na to co nowe.

Omawiane zjawisko częściej dotyka kobiet niż mężczyzn.

Nostalgia z wiekiem odgrywa coraz większą rolę w naszym życiu. Nie odkrywamy w tym momencie Ameryki. Przecież najpopularniejsze albumy, seriale czy filmy swoją popularność komuś zawdzięczają, prawda?

Ciekawostką jest fakt, że analizowane przez nas badania pokryły się idealnie z tymi zleconymi w 2015 roku przez serwis streamingowy Spotify. Wynikało z nich podobnie, że szczyt poszukiwań muzycznych przypada na lata nastoletnie, a w okolicach 33. roku życia zamykamy się na nowości.

A jak jest w Waszym przypadku? :)

Komentarze (2)
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

SŁUCHAJ ZŁOTYCH PRZEBOJÓW!