Niewłaściwa higiena snu

Sprayable Sleep/REX/EAST NEWS

Rutyna kojarzy się z marazmem i unikamy jej jak ognia. Jednak jeżeli mowa o aspektach fizycznych, kontrolowanie przyzwyczajeń wpływa pozytywnie na nasz organizm.

Przyjmuje się, że odpowiednia ilość snu dla przeciętnego dorosłego to 7-8 godzin. Jeżeli zdarza nam się odbywać drzemki w trakcie dnia, szczególnie w godzinach wieczornych, naturalne jest, że trudniej nam zasnąć. Nie zaliczamy drzemek do samych w sobie do negatywnych nawyków. Jeśli jednak sprawiają, że godziny snu wyglądają zmiennie, należy zastanowić się, czy nie lepiej przetrwać popołudniową senność i po prostu położyć się do łóżka nieco wcześniej. Regularność, to słowo klucz.

Pamiętajcie, że warto, by sypialnia pozostała po prostu pomieszczeniem, w którym śpimy. Brzmi banalnie? Chodzi o to, by nie oglądać telewizji w łóżku, nie narażać swoich oczu na nienaturalne światło z laptopa czy komórki, kiedy wylegujemy się już w piżamie. Niektórzy twierdzą nawet, że czytanie książek w łóżku wpływa negatywnie na jakość naszego snu.

Jeżeli nasze ciało zapamięta, że kiedy się kładziemy, mamy na celu tylko jedno - sen - czas zasypiania może się znacznie skrócić!