Nowa wersja hitu Queen, czyli muzyczny apel do Europy

Redakcja
13.05.2019 15:17
#vote4friendship - dla Europy

#vote4friendship - dla Europy (materiały prasowe)

Oto ogólnoeuropejski projekt muzyczny: młodzi artyści z 28 krajów UE łączą siły w coverze "Friends Will Be Friends" Queen. Posłuchajcie!

50 organizacji pozarządowych z 25 krajów, w tym niezależny politycznie proeuropejski sojusz Alliance4Europe stara się zmobilizować trzy miliony dotychczas niegłosujących osób do wzięcia udziału w wyborach europejskich 26 maja.

13 maja 2019 roku Alliance4Europe wysłał głośny muzyczny apel do całej Europy. Tego dnia wystartowała kampania #vote4friendship, w ramach której 30 artystów z 28 krajów członkowskich wspólnie zaśpiewało przebój Queen „Friends Will Be Friends”, który zespół udostępnił w tym celu nieodpłatnie. Wspólny teledysk został wyemitowany w całej Europie.

Zobaczcie sami!

 

Kampania Alliance4Europe jest skierowana przede wszystkim do młodych obywateli UE, którzy przechodzą nad osiągnięciami Unii Europejskiej do porządku dziennego, ale w większości przypadków nie idą na wybory. Gdy wybierano skład Parlamentu Europejskiego na kończącą się wkrótce kadencję, tylko 43,09% wszystkich uprawnionych wyborców oddało swój głos.

Obok muzyków, w materiale pojawili się również mieszkańcy wszystkich krajów Unii Europejskiej, którzy wspólnie wyrazili poparcie dla proeuropejskiego przesłania kampanii. Uczestniczący w projekcie wykonawcy to m.in. niemiecka wokalistka soulowo-funkowa Oceana, piosenkarz Virgul z Portugalii oraz szwedzka alt-rockowa grupa Normandie. Polskę reprezentuje Marcin Sójka. Artyści angażują się w kampanię nie tylko muzycznie, ale także wyrażają swoje poparcie dla idei ogólnoeuropejskiej przyjaźni w naładowanych emocjami wideo-komentarzach, którymi aktywnie dzielą się ze swoimi europejskimi fanami i sympatykami.

Pencil friends – uliczny przekaz

Od 13 maja w komunikacji miejskiej i na ulicach polskich miast zagoszczą plakaty z pracami artystów z całej Europy. Każdy plakat z cyklu „pencil friends” to wspólna wizja artystów pochodzących z 2 różnych krajów Unii Europejskiej. Grafiki w artystyczny sposób pokazują, jakie korzyści daje członkostwo w Unii Europejskiej oraz podkreślają, jak ważna jest jedność. Życiorysy i prace artystów zaangażowanych w projekt można niebawem znaleźć na Instagramie @alliance4europe.

Nie głosujesz – nie masz głosu

Ponad połowa obywateli UE nie korzysta z przysługującego im prawa do głosowania w wyborach europejskich. W ostatnich wyborach do Parlamentu Europejskiego frekwencja wyborcza w całej Europie wyniosła 43,09 procent.

Milcząc, miliony obywateli UE, którzy chętnie żyją w zjednoczonej Europie i codziennie czerpią z tego korzyści, otwierają drzwi radykalnej mniejszości, która chce zagrozić Europie, jaką znamy.

– mówi Sonja Stuchtey, inicjatorka i dyrektor zarządzająca Alliance4Europe. Ta założona w listopadzie 2018 roku organizacja pozarządowa sprzeciwia się temu zjawisku, prowadząc ogólnoeuropejską, multimedialną kampanię #vote4friendship („głos dla przyjaźni”). Celem tej inicjatywy jest zachęcenie dotychczas niegłosujących Europejczyków w wieku 18-35 lat do przerwania wyborczego milczenia i zmotywowanie co najmniej trzech milionów z nich do oddania głosu.

Na rozrywkowej mapie Warszawy pojawił się kolejny punkt – PReunion Bar

PReunion Bar to eksperyment społeczny i pierwszy element szerszej kampanii informacyjnej związanej z nadchodzącymi wyborami do europarlamentu. Czas spędzony w PReunion Bar miał skłonić młodych Polaków do refleksji, jak mogłyby wyglądać ich europejskie podróże, gdyby nie udogodnienia (takie jak brak kontroli paszportowej, przejść granicznych, bezpłatny roaming etc.), które zawdzięczamy obecnie Unii Europejskiej.

PReunion Bar to świetna zachęta do aktywnego udziału w majowych wyborach – uczestnicy eksperymentu na własnej skórze przekonali się o namacalnych udogodnieniach, które zawdzięczają Unii Europejskiej oraz, mam nadzieję, zdali sobie sprawę, jak łatwo o nich zapominamy. Projekt pokazał także, że pomimo różnego rodzaju barier, takich jak odmienne wyznanie, kultura czy kolor skóry – przyjaźń jest tym elementem, który potrafi nas zjednoczyć.

– komentuje Maia Mazurkiewicz, jedna z pomysłodawczyń PReunion Bar oraz kampanii #vote4friendship.

Więcej o:

SŁUCHAJ ZŁOTYCH PRZEBOJÓW!