Zasypiacie w pracy? Co z tym zrobić...?

aga
24.02.2010 11:30
Dziecko płaczące na podłodze

Dziecko płaczące na podłodze (Jaimie D. Travis/shutterstock)

Poznajcie kilka sposobów na chandrę spowodowaną końcem zimy.

 

To nie tak, że nie cieszymy się z powodu końca zimnych i ciemnych dni, ale nasz organizm ma to do siebie, że często reaguje inaczej niż byśmy sobie tego życzyli. Jesteśmy ospali, mamy problemy ze wstawaniem i często bez powodu czujemy się jak po przebiegnięciu maratonu. Co zrobić, by wraz z nadejściem wiosny nie czuć się jak zombie?

 

1. Witaminy i dieta

 


 

Po zimie nasza odporność bardzo spada i łatwo złapać infekcje, które sprawią, że czujemy się jeszcze gorzej. Kluczową rolę odgrywają tu witaminy. Oczywiście, możemy pójść na łatwiznę i nabyć w aptece witaminy w pigułce, ale lepsze dla zdrowia i humoru będą te naturalne, dlatego powinniśmy jeść więcej warzyw i owoców. Specjaliści zalecają, by w tym okresie stawiać na produkty mrożone, gdyż te przechowywane w czasie zimy tracą swoje wartości odżywcze. Ponadto, nie można zapominać o owocach, które nie tylko poprawią naszą odporność i nastrój, lecz także przyczynią się do zgubienia "zimowych" kilogramów!

 

2. Sport to zdrowie

 

Sport ma mnóstwo zalet i nie trzeba nikogo do tego przekonywać, ale ma jedną znaczącą wadę - trudno się zmobilizować, by się ruszyć i zrobić coś dla ciała, a warto! W czasie wysiłku fizycznego wydzielają się tzw. hormony szczęścia, które stanowią idealny lek na zimowo-wiosenną chandrę. Nie wspominam o zbawiennych skutkach dla naszej sylwetki, bo to oczywiste!

 

A nie trzeba wiele. Jeśli ktoś nie znosi siłowni, niech poświęci przynajmniej pół godziny na spacer. Nie wszędzie trzeba jeździć samochodem! Paniom polecam coś z zupełnie innej beczki - taniec! W każdym mieście znajdziecie szkoły specjalizujące się w salsie, flamenco czy tańcu brzucha. Wierzcie na słowo, że nic tak nie poprawia humoru jak 1,5 godziny ruszania się przy zupełnie niezimowych rytmach!

 

 

 

3. Ciało masz, to o nie dbasz

 

Jesteśmy zmęczeni, więc wyglądamy na zmęczonych. Po zimie nasza skóra woła o pomoc i wcale nie trzeba drogich zabiegów w spa, by znów poczuć się pięknie. Zrób sobie nawilżającą kąpiel, domowej roboty maseczkę czy peeling. Możesz również zaserwować sobie namiastkę aromaterapii. Wystarczy, że do wanny dodasz kilka kropli olejku, np. miętowego, i od razu poczujesz się lepiej.

 

 

Fot. Shutterstock

 

4. Spanie a zasypianie

 

Nieregularne chodzenie spać też często skutkuje poczuciem senności następnego dnia, a sposób na to jest bardzo prosty. Staraj się o tych samych porach kłaść do łóżka i wstawać. Organizm szybko przyzwyczai się do określonego rytmu, przez co nie będzie później krzyczał o choćby godzinkę drzemki w ciągu dnia....

 

Fot. sxc.com

 

5. A jeśli należysz do niecierpliwych...

 

Są i na to sposoby. Kobiety na pewno znajdą szybki przepis na poprawienie sobie humoru w czasie zimowo-wiosennego przesilenia. W końcu, czy jest coś lepszego niż kawa z przyjaciółkami, wypad na zakupy czy nowa fryzura? Panowie - może wypad z kumplami na koncert albo za miasto? Możliwości jest całe mnóstwo!

 

 

Czekamy na Wasze sposoby na chandrę. Piszcie w komentarzach!

Więcej o:
Komentarze (3)
Zaloguj się
  • avatar

    maniutka1981

    Oceniono 7 razy 7

    A cóż to za praca, jeżeli MOŻNA zasypiać??? ;) Hmm... jeśli już mamy "ciut przymulony" dzień, podczas pracy... hahaa... należy 3x po kilka razy, pomrugać oczkami! ;-) Następnie poćwiczyć następną czynność : zamknąć oczka - otworzyć! - zamknąć oczka - otworzyć!... powtarzać do skutku, aż odechce się spać! ;) AAA tak w ogóle, radzę wcześniej chodzić spać... i pospać sobie przynajmniej 7-godzin (minimalnie)! :-)

  • avatar

    Gość: Gość

    Oceniono 3 razy 3

    nie ma sposobu. najlepiej zmienić pracę :)

  • avatar

    zidan

    Oceniono 1 raz 1

    Najlepiej się zwolnić z takiej pracy,gdzie można zasypiać.
    Spać do woli w domu i po sprawie:)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

SŁUCHAJ ZŁOTYCH PRZEBOJÓW!