Chwila na-Go軼i: Sidney Polak

14.04.2011 20:30
Sidney Polak w rozmowie z Piotrem Sworakowskim dla Radia Z這te Przeboje. Pos逝chaj!

 

 

Piotr Sworakowski: W Radiu Z這te Przeboje „Chwila na-Go軼i”, a go軼iem „Chwili na-Go軼i” jest Sidney Polak - przedstawiciel piosenki z tekstem. Dobrze mówi?


Sidney Polak: Tak. Dzie dobry, witam wszystkich bardzo serdecznie - Sidney Polak z tej strony.

 

PS: Czy kto ci jeszcze mówi po imieniu?


SP: Rodzina i znajomi, którzy znaj mnie d逝瞠j.

 

PS: Znajomi, którzy znaj ci d逝瞠j ni twoja kariera. Solowa kariera, bo w T.Love gra貫 du穎 wcze郾iej, prawda? A jak si przedstawiasz w rozmowach prywatnych, a nie na koncercie?


SP: Jak si poznaj prywatnie to oczywi軼ie „Jarek”. Czasem mówi „Jarek, Sidney - mów jak chcesz”. Jak jest to poznanie bardziej w kontek軼ie T.Love czy koncertu... Trudno mi odpowiedzie, bo nie zwracam na to uwagi.

 

PS: Trudno mi uwierzy - artysta speszony?


SP: Nie, ale czy Muniek mówi „Zygmunt” jak si przedstawia? No chyba nie. Mówi „Muniek”. Ja czasami mówi „Sydney”. To zale篡 od ilo軼i wprowadzonych procentów. <鄉iech>

 

PS: Jak to w豉軼iwie by這 z tym Sidneyem? Jak rozumiem to wynikn窸o z waszej rozmowy o kinie.


SP: To by這 prozaiczne. Muniek na którym koncercie za瘸rtowa, 瞠 na b瑿nach gra Sidney Polak. Teraz 鈍i皻ej pami璚i Sidney Polak, re篡ser. Wtedy ten ameryka雟ki re篡ser jeszcze 篡 i tworzy, a to by taki 瘸rt sytuacyjny. Pó幡iej podpisa貫m si tak na której p造cie T.Love, chyba na „Al Capone”. Min窸o kilka lat i gdy zacz掖em robi swoj solow rzecz, swój projekt, to zacz掖em si zastanawia jak powinno to si nazywa.

 

PS: Zastanawia貫 si czy to nie by豚y dobry pseudonim?


SP: Czy to nie by豚y dobry pseudonim zwa篡wszy, 瞠 mia貫m inny pomys na pocz徠ku, ale pomy郵a貫m sobie, 瞠 to mo瞠 by spore zaszufladkowanie. Chocia zbiera貫m gratulacje za t ksyw, zw豉szcza w鈔ód hip-hopowców, darzyli ten pseudonim szacunkiem.

 

A ja chcia貫m si nazywa „DJ Alcoholique”.

 

Mo瞠 to i by pasowa這 do pierwszej p造ty, ale pomy郵a貫m sobie, 瞠 jak tak pojad to si mocno ogranicz, a nie wiadomo czy przez ca貫 篡cie b璠 酥iewa w ten sposób. Wiedzia貫m, 瞠 pierwsza p造ta b璠zie odbierana w ten sposób.

 

PS: Raczej taka piosenka biesiadna.


SP: Tak to wysz這, taka piosenka biesiadna. M這dzie穎wa piosenka biesiadna.

 

PS: Wiadomo, 瞠 to si nie da tak prosto zaszufladkowa, bo s tam równie takie powa積e teksty jak „Przemijamy”.


SP: Jak si zrobi refren ze s這wami „bawmy si” to mo積a mie stu procentow pewno嗆, 瞠 nikt si nie b璠zie przy tym bawi, bo to jest nic. Trzeba powiedzie o czym, co wprowadza w dobry nastój. A samo zawo豉nie „Bawmy si, ta鎍zmy” nie powoduje tego, 瞠 ludzie wstaj i zaczynaj si bawi, ta鎍zy.

 

PS: Zw豉szcza jest tak z p造t, bo na koncercie jest troch inna sytuacja - tam mo瞠sz liczy na interakcj.


SP: Dok豉dnie tak, wi璚 taka idea zacz窸a mi przy鈍ieca podczas pisania tekstów, by te piosenki jednak o czym by造. A pó幡iej zda貫m sobie spraw, 瞠 im posiada si bardziej chropowaty warsztat wokalny tym bardziej trzeba uwa瘸 na to co si 酥iewa.

 

PS: Chropowaty w sensie chrypki, skali?


SP: Nie, w sensie ogólnego podej軼ia. Ja si nigdy tak nie uczy貫m 酥iewa i nie mam takiego g這su. Tyle co szko豉 muzyczna i takie klasyczne 獞iczenia wokalne. One jednak u鈔edniaj tak, 瞠 pó幡iej ci wszyscy wokali軼i brzmi bardzo podobnie, a ja mam g這s bardzo charakterystyczny. Oczywi軼ie 獞icz 酥iewanie i nie jestem z tym tak na bakier jak kiedy, ale ca造 czas uwa瘸m, 瞠 najwa積iejszy jest tekst.

 

PS: Piosenka z tekstem.


SP: Na przyk豉d Robert Gawli雟ki ma aksamitny g這s i w zasadzie ka盥a g逝pota w jego wykonaniu brzmi 鈍ietnie. Oczywi軼ie nie mam nic do Roberta Gawli雟kiego, bo bardzo go lubi prywatnie. Niektóre jego teksty bardzo mi si podobaj, aczkolwiek ja jestem jego przeciwie雟twem.

 

PS: On 酥iewa, ma melodi, ty natomiast prezentujesz melorecytacj.


SP: Melorecytacja. Szukam tej melodii, ale w moim wykonaniu melodie s jakby inaczej przyswajalne.

 

PS: To te jest pewna tradycja, zw豉szcza w muzyce reggae, gdzie jest Reggaemuffin - tekst jest bardziej recytowany w豉郾ie. A ty przyznajesz si do muzyki reggae.


SP: Oczywi軼ie. To wszystko wzi窸o si z tak zwanego toastingu czyli prehip-hopu jamajskiego.

 

PS: Wracaj帷 jeszcze do Sidneya Polaka. Podobno nie lubisz jego filmów?


SP: Ostatni jego film, który zrobi przed 鄉ierci to chyba „T逝maczka”.

 

PS: Tak, by這 co z t逝maczeniem. „T逝macz” albo „Lektor”.


SP: Sidney Polak to nie jest ogólnie z造 re篡ser, ale jakim mega fanem te nie jestem. Mam jego filmy, ale nic wi璚ej.

 

PS: To by po prostu 瘸rt Mu鎥a i tyle.


SP: To te odzwierciedla jakie ja mia貫m nastawienie na pocz徠ku. Teraz to si troch zmieni這. Sidney troch si sprofesjonalizowa.

 

PS: Z piosenki biesiadnej na drugiej p造cie zacz掖e mówi o sobie, o swoim stylu 篡cia.


SP: Przy drugiej p造cie mia貫m tak ambicj, 瞠by powiedzie co naprawd.

 

PS: Podobno zaj窸o ci to sporo czasu. Mówisz, 瞠 jakie pi耩 lat.


SP: Zabra這 mi to pi耩 lat i nie wiem czy dobrze mi wysz這. Te p造ty s nieporównywalne. S one dokumentem ró積ych okresów w moim 篡ciu. Mog powiedzie, 瞠 nie warto軼iuj sowich dzieci tak samo, ale przy drugiej p造cie tak si zawzi掖em, by te teksty by造 bardziej przemy郵ane. Mo瞠 to wysz這 na niekorzy嗆, mo瞠 na korzy嗆. Nie wiem.

 

Teraz z kolei znowu mam potrzeb wykrzyczenia czy wy酥iewania z siebie stanu lekko euforycznego.

 

Zauwa篡 to mo積a w „Butelkach” czy w „Tequili” albo w innych starych piosenkach, 瞠 tak to si pije na wschodzie. Wcze郾iej oczywi軼ie wymy郵i貫m sobie o czym one b璠, ale tak szybko za pomoc alkoholowo-zio這wej ekspresji uzyska貫m eufori, która pomog豉 mi bardzo szybko te piosenki zrobi. Przy drugiej p造cie mia貫m wi璚ej zastanawiania. Mo瞠 to by這 zwi您ane z tym, 瞠 da貫m sobie spokój z takim zabawowym trybem 篡cia. Zdecydowanie ograniczy貫m u篡wki i wychodzenie gdzie wieczorem.

 

PS: A co si sta這?


SP: Ró積e rzeczy si na to z這篡造.

 

PS: Z豉mane nogi?


SP: Z豉mana noga... Ogólnie organizm powiedzia, 瞠 trzeba przystopowa.

 

PS: Mia貫 wi璚ej czasu do wymy郵ania tekstów i to tym poskutkowa這?


SP: Ustami lekarza po prostu. <鄉iech> Organizm powiedzia, 瞠 dzi瘯uje ju za piwo i za u篡wki.

 

PS: To co ci teraz nakr璚a?


SP: Teraz z powrotem piwo i u篡wki, bo w徠roba si troch zregenerowa豉. Dalej si regeneruje! <鄉iech> Oczywi軼ie 瘸rtuj. Jestem ju zupe軟ie innym cz這wiekiem. Nie jestem ju dwudziestolatkiem. Mam swoje przemy郵enia, aczkolwiek daleko mi do cz這wieka, który jest na takim etapie 篡cia, 瞠 si zastanawia.

 

PS: Taki totalny hedonizm i korzystanie z chwili, z okazji - to ju nie to?


SP: To nie to, ale z drugiej strony nie jest to te taka totalna odpowiedzialno嗆 i my郵enie jak taki doros造, naprawd doros造.

 

PS: Na pewno czyta貫 któr捷 cz窷 Harrego Pottera albo widzia貫 film?


SP: Wszystkie.

 

PS: To jak to mówi „mugole”. Obce jest ci mugolstwo?


SP: Tak, zdecydowanie.

 

PS: Pracowa貫 przy paru p造tach T.Love, a tak瞠 przy kilku innych zespo豉ch. Która z tych wspó逍racy by豉 najdziwniejsza? Jak je wspominasz?


SP: Na koncie mam przede wszystkim jako b瑿niarz nagrane kilka czy nawet kilkana軼ie p造t T.Love. Do tego dwie swoje. Jako sideman nagra貫m chyba tylko jedn piosenk z Anit Lipnick do jakiego filmu te jako b瑿niarz. Dwie p造ty zrealizowali鄉y z Ma熥iem Majchrzakiem jako Incrowd. Pierwsze nagrania jeszcze za starych czasów to zespó Cytadela z kolegami z liceum. A tak to gra貫m si z Benedkiem w jego projektach w „Warsaw” przez chwil.

 

Przypomnia這 mi si jaka by豉 najdziwniejsza p造ta, któr nagra貫m. To by豉 taka historia, 瞠 kolega Wasyl, w豉郾ie wokalista Cytadeli, zadzwoni do mnie którego dnia i powiedzia o swoim rozstaniu z perkusist, poniewa bardzo si pokócili. A on chcia mnie zaprosi, po starej znajomo軼i, na prób do tera幡iejszej Cytadeli. Oczywi軼ie zgodzi貫m si.

 

PS: Po starej znajomo軼i?


SP: Po starej znajomo軼i. W ogóle bardzo fajna propozycja ni st康 ni zow康. Na prób poszed貫m, a tam Wasyl mi mówi, 瞠 pogramy piosenki. Ale ja ich nie zna貫m. On jednak powiedzia bym si w ogóle nie przejmowa i 瞠 na pewno zaraz wszystko za豉pi. I tak zacz瘭i鄉y. Zagrali鄉y pierwszy numer, pó幡iej kolejne. Wasyl otworzy butelk, potem nast瘼ne i generalnie taksówk wróci貫m do domu, a sytuacja dla mnie by豉 zamkni皻a. Nast瘼nego dnia siedz w studiu, nawet nie pami皻aj帷 jak ta próba si sko鎍zy豉, i nagle telefon - dzwoni Wasyl, 瞠 ma p造tk dla mnie. Ja si go pytam czy ja na niej gram? A on na to, 瞠 to co wczoraj grali鄉y on zmiksowa, jest ju ok豉dka i mo瞠 mi podrzuci gotowy produkt. Wasyl rzeczywi軼ie przyjecha do mnie do studia z tym kr捫kiem.

 

PS: To znaczy, 瞠 wypali j i sko鎍zy robi w nocy?


SP: Tak, dok豉dnie. Rano tylko wydrukowa gdzie ok豉dk, zrobi sto czy dwie軼ie egzemplarzy i p造ta by豉 gotowa.

 

PS: By豉 licz帷a si w Zaiksie?


SP: Nie wiem czy w Zaiksie, czy zg這si to czy nie, ja jestem muzykiem i nie mam pretensji do 瘸dnych kompozycji, ale to chyba by豉 najdziwniejsza p造ta zrealizowana w moim 篡ciu. Zosta豉 zrobiona bez 瘸dnych przygotowa, bez 瘸dnych prób. Taki 篡wio.

 

PS: Powiedz o wspó逍racy z Anit Lipnick. Jak to si sta這? To jednak te dwa ró積e 鈍iaty.


SP: Naszym 陰cznikiem pomi璠zy tymi dwoma 鈍iatami by豉 osoba Andrzeja Ze鎍zewskiego. Andrzej Ze鎍zewski - kolega i wielki przyjaciel Mu鎥a. Szwagier Kolasko stwierdzi, 瞠 wynajmie sekcj T.Love czyli poprosi mnie i Nazima o to by鄉y zagrali piosenk. Znale幢i鄉y si w takiej sytuacji w teatrze Buffo. Wcze郾iej odbyli鄉y ze trzy próby, bo to chodzi這 o jedn kompozycj. Ja jej nawet nie pami皻am, bo jej po prostu nie mam, ale ona gdzie tam sobie egzystuje, musia豚ym do niej dotrze.

 

To by這 bardzo fajne do鈍iadczenie po kilkunastu latach s逝chania w ods逝chu, jak to mówi Leszek Kami雟ki, skrzecz帷ego zawini徠ka (bo tak si Leszek Kami雟ki wyra瘸 o Mu鎥u) nagle w s逝chawkach pojawi si czysty, jasny g這s kobiety, która naprawd do嗆 dobrze 酥iewa z fajnym feelingiem. A ciarki przesz造 po plecach i jaka emocja si pojawi豉.

 

Ostatnio nagrali鄉y piosenk z Ho責ysem „Kuba”. Gra to ca造 T.Love ze Zbyszkiem. Ja te tam gram na b瑿nach. Wydaje mi si, 瞠 te zagrali鄉y to z uczuciem.

 

PS: Jest to „Autobiografia bis” - takie chodz opinie o utworze „Kuba”. Jest to do鈍iadczenie pokolenia 68'.


SP: Tak, rzeczywi軼ie. Tytu這wy Kuba to jaki kolega z lat dzieci雟twa Zbyszka.

 

PS: Zdaje si by這 to troch odczarowanie demonów Ho責ysa.


SP: Ta piosenka wysz豉 fajnie.

 

PS: Bardzo fajnie.


SP: Ona jest taka ho責ysowa.

 

PS: Ja czekam a to b璠zie z這ty przebój.


SP: Uczucie tam jest i ja to czuj w rytmie tego kawa趾a. Jestem z tego zadowolony, cho nie wszystko jest tam równo zagrane.

 

PS: Nie wiem czy rock'n'roll polega na tym, 瞠by równo gra.


SP: To zale篡 jaki i zale篡 w jakich radiach, gdzie jest puszczany. S radia troch bardziej zgridowane i s radia bardziej free.

 

PS: To 豉dne „zgridowane” i „free”. Fajne kategorie.


SP: Ja pos逝guj si tak troch now mow nagraniow.

 

PS: Zgridowane to znaczy trzymane w ryzach, a free czyli uchodzi wi璚ej.


SP: Free czyli bez kuantyzacji.

 

PS: Sidney mo瞠sz opowiedzie o swojej podró篡 do Londynu na nagrywanie p造ty „Antyidol” T.Love. Jak to z tym by這?


SP: P造ta „Antyidol” to by豉 p造ta chyba po p造cie „Ch這paki nie p豉cz”, której sprzeda這 si sporo, bo prawie sto tysi璚y. Zreszt to by造 zupe軟ie inne czasy. Teledysk do „Ch這paki nie p豉cz” by wy鈍ietlony przed wydaniem Wiadomo軼i.

 

PS: Rzecz niespotykana.


SP: Teraz jest to czas wart grube pieni康ze i nikomu nawet nie 郾i si, 瞠by puszcza wtedy teledyski, ale kiedy tak by這. Ta piosenka obroni豉 si sama. Jednak mówi tu o innej sytuacji. Ta p造ta okaza豉 si sukcesem przez co my w rozmowach z Piotrem Kabajem i Tomkiem Kobciem byli鄉y w stanie przekona ich na danie nam sporego bud瞠tu na nagranie p造ty, tak by dali nam go  we w豉danie. Obydwoje stwierdzili鄉y, 瞠 zrobimy taki eksperyment raz w 篡ciu i zamiast za te pieni康ze wynajmowa studia w Warszawie to pojedziemy do Londynu. Na pocz徠ku by這 losowanie czyim samochodem si tam udamy. Pad這 na mnie. Mia貫m wtedy Peugeota 406.

 

PS: Nówk jak捷?


SP: Nie, nie. 畝dna nówka. Mia ju ze cztery lata, ale by jako dobrze utrzymany. Taksówkarska bryka wi璚 mia dobre notowania. Taksówkarze wtedy jako cz瘰to je寮zili tym typem Peugeota. Pami皻am, 瞠 zapakowali鄉y si do tego samochodu w pi璚iu, ja prowadzi貫m, bo si wycwani貫m oczywi軼ie. Najgrubszy po mnie Majchrzak siedzia obok z przodu, a z ty逝 Perkoz, Nazim i Muniek. Ca造 sprz皻 zosta za豉dowany do przyczepki - wzmacniacze, gitary, b瑿ny. Pó幡iej okaza這 si, 瞠 przyczepka powinna by jeszcze jako zaklajstrowana. To by造 czasy granic wi璚 trzeba to by這 zaklajstrowa w urz璠zie celnym, a to oznacza這 ca陰 mas za豉twiania. Je盥瞠nie do urz璠u celnego, gdzie urz璠nicy to zapinali. Gdy ogarn瘭i鄉y przyczep ruszyli鄉y do Anglii bezpo鈔ednio. Po czterdziestu kilometrach od Warszawy Mu鎥owi zdr皻wia豉 noga i pyta czy my w takich warunkach mamy dojecha a do Anglii? Do celu oczywi軼ie dojechali鄉y z przystankiem w Amsterdamie.

 

PS: Czyta貫m o tym przystanku w Amsterdamie na twojej stronie. Czyli dojechali軼ie do Londynu z w豉snym sprz皻em. By這 w ogóle sens bra sprz皻? Czy to nie by這 takie wo瞠nie drzewa do lasu?


SP: Oczywi軼ie, 瞠 tak, bo wypo篡czanie sprz皻u wi捫e si z kolejnymi kosztami. Poza tym to nasze i wszystko by這 wy獞iczone w豉郾ie na tym, dlatego trzeba by這 wzi望 to co si mia這. To by這 nasze brzmienie, nasze b瑿ny, gitary. Nils Simons bardzo fajny ch這pak z którym mamy ca造 czas kontakt. W Londynie w zasadzie zawsze przychodzi na nasze koncerty, chocia teraz ju nie zajmuje si muzyk. Mamy ze sob 鈍ietny przelot.

 

PS: Nils Simons czyli cz這wiek, który wam zrealizowa p造t.


SP: Zrealizowa p造t „Antyidol” w Londynie, a pó幡iej poprosili鄉y go, 瞠by przyjecha do nas do Polski. Wtedy robili鄉y „Model zero jeden” na Tarchominie w naszej sali, która w tamtym czasie by豉 鈍ie膨 miejscówk.

 

PS: A twoje pozastudyjne wra瞠nia z Londynu? Co wynios貫, co zapami皻a貫, zobaczy貫?


SP: Teraz Londyn to nie jest 瘸den odlot, bo ka盥y by w Londynie po milion razy chyba. Mia貫m akurat to szcz窷cie, 瞠 za moich m這dych lat maj帷 dwudziestk na karku i wyje盥瘸j帷 zawsze mia貫m wra瞠nie, 瞠 jad na koniec 鈍iata. Jak pojecha貫m samochodem zwiedza Szkocj to wydawa這 mi si, 瞠 jad gdzie w ogóle na jak捷 Islandi. A pó幡iej po tych wszystkich przemianach zwi您anych z wej軼iem do Unii i zniesieniem obostrze granicznych okaza這 si, 瞠 tam si je寮zi na koncerty. Z T.Love w Anglii czy na wyspach gramy takie mini trasy - dajemy po trzy, cztery koncerty.

 

PS: Cz瘰to je寮zicie do Wielkiej Brytanii?


SP: 字ednio raz w roku. Je寮zimy tak瞠 do Irlandii, bo ludzi jest naprawd mnóstwo. Szkocja, Glasgow, Edynburg, Londyn, Dublin, nawet Belfast. Sporo Polaków tam nanios這.

 

PS: A czego chc s逝cha Polacy na emigracji? Chc s逝cha tak瞠 waszych nowszych kawa趾ów, czy ci庵le „Warszawa” i te starsze numery? Nie wiem, bo by貫m tylko raz w Londynie wi璚 musisz mi wybaczy to pytanie.


SP:

 

Emigracja angielska to jest w sumie emigracja m這da, wi璚 oni doskonale pami皻aj takie piosenki jak „Nie, nie, nie” czyli tak zwane 鈔ednie przeboje T.Love. Numer „Irish” poniek康 nawi您uje do miejsca. Jak si jedzie do Stanów to wydaje si, 瞠 jest to miejsce gdzie stacjonuje emigracja starsza i oni bardziej „Warszawa” czy „King”. Tam ma to wi瘯sze powodzenie.

 

Taka jest moja obserwacja. Nie zapominajmy, 瞠 mamy dob internetu i ci ludzie s blisko, je郵i tylko chc. Zreszt maj tam swoje radia, nie tylko internetowe.

 

PS: Czyli mog by na bie膨co je郵i tylko tego chc.


SP: Jasne. To zale篡 tylko od nich.

 

PS: A dla ciebie internet jest wa積 drog komunikacji? Zauwa篡貫m, 瞠 jeste na Facebooku, MySpace i innych portalach. Czy to jest co naturalnego?


SP: Tak poniewa swoje fascynacje w du篡m stopniu realizuj w internecie, a w zasadzie tylko. Przyk豉dem niech b璠zie poszukiwanie nowej muzyki.

 

PS: Czego szukasz? Mo瞠 nie w internecie, ale w muzyce?


SP: To idzie dwutorowo, poniewa z jednej strony jestem pod wielkim wra瞠niem powrotu do krwistego, brudnego, 篡wego rock'n'rolla w stylu chocia瘺y Death Wather. Na Heinekenie ta grupa zrobi豉 na mnie kolosalne wra瞠nie, ale wcze郾iej te na mnie dzia豉豉. To jest jedna strona takiego grania.

 

PS: Czyli Jack White generalnie.


SP: Jest muzyka, która opiera si niby na archetypowym graniu prostych riffów, ale to wszystko jest tak niesamowicie stylowe, 瞠 wcale nie jest prosto tak gra. Jest to z mojej strony do嗆 zauwa瘸lne uwielbienie dla muzyki gitarowej, ale z drugiej strony deathstep czyli nowe mo磧iwo軼i brzmieniowe, które teraz si pojawiaj z wewn徠rz komputerowymi instrumentami. Deathstep - taki brudny „UK gara” i wszystko co na tej bazie. Do tego ten nowy hip-hop, szczególnie angielski. Jest to tak zwany „grime”. Jest to nowy hip hop UK zapocz徠kowany przez Marka Skinnera, który stoi na górze tego wysypiska raperów. Pod nim jest mnóstwo ch這paków z East London, którzy tam nadaj.

 

PS: Skinnera wszyscy znamy, bo jako pierwszy wyp造n掖 i jest ikon stylu. Rozumiem, 瞠 ty szukasz g喚biej.


SP: Teraz powoli wyp造wa Profesor Green jako przyk豉d tego, jak biali potrafi zabra czarnym ich muzyk. W zupe軟ie innym kontek軼ie, ale dzieje si to samo co dzia這 si w latach 50. w Stanach. Elvis Presley czerpa tylko przez kolor swojej skóry i to jedynie dzi瘯i niemu mia szans zosta pierwszym. Nie chc porównywa Skinnera do Presleya, ale Willy, Scolger, Chipmunk ( bardzo zdolny szesnastolatek), Dezzee Rascal, któremu uda這 si z tej pierwszej fali wyskoczy troch ponad. Interesuj帷ych raperów w gruncie rzeczy jest tak oko這 trzydziestu. Jest czego s逝cha i jest kogo s逝cha, bo muzyka pop w tym wszystkim te jest ciekawa.

 

PS: Mówi貫 o muzyce gitarowej, któr jeste zafascynowany, powrotem do solowego rocka. Czyli zespó Kim Nowak na pewno nie jest ci obcy.


SP: Wiem, 瞠 jest to nowy projekt Fisza.

 

PS: Fisza i Emade.


SP: Ale p造ty nie znam. Dlatego bardzo ch皻nie, je郵i chcecie zagra, mo瞠my pos逝cha.

 

PS: Nie w tym radiu chyba. <鄉iech>


SP: Je郵i chodzi o Kim Nowak to nie znam muzyki, ale nadrobi. Nie wiem czy te tak masz, ale ja mam ten problem, 瞠 ju od pewnego czasu tego wszystkiego jest tak du穎, 瞠...

 

PS: Nie wiadomo co wybra.


SP: Mi trudno w ogóle znale潭 czas na to wszystko.

 

PS: Masz na my郵i internet. Nie mówisz o tym, 瞠 idziesz do sklepu i patrzysz ile tam jest p造t, ale braknie czasu nawet, 瞠by przejrze to w internecie.


SP: Mam konto na ameryka雟kim i brytyjskim iTunes sk康 legalnie kupuj muzyk. Ju samo przejrzenie nowo軼i w tych gatunkach, które mnie interesuj czyli folk, reggae, hip-hop i rock'n'roll zajmuje mi mas czasu.

 

PS: Rock'n'roll je郵i chodzi o Death Wather i Jacka Whitea?


SP: Generalnie tak, ale je郵i wychodzi nowa p造ta Kelis to te mnie ciekawi. Le膨c w ó磬u i s逝chaj帷 na przyk豉d NASA chc zobaczy jak brzmi, co wymy郵ili, kogo naj瘭i do pracy, 瞠by im p造t zrobi. Jak wychodzi solowy NAS czy z Damianem Marleyem „Distant Reletives” czy ostatnia p造ta... Jestem bardzo ciekawy tego.

 

PS: Trudno to ogarn望.


SP: A jeszcze jaka ksi捫ka, jaki film na DVD nowy i nagle okazuje si, 瞠 s jeszcze swoje rzeczy.

 

PS: Sidney Polak go嗆 „Chwili na-Go軼i” w Radiu Z這te Przeboje. Czy masz jakie kontakty z artystami tak zwanych krajów o軼iennych? Dajmy na to z lud幟i z Czech, z Ukrainy... Macie ze sob jakie kontakty?


SP: Poznali鄉y si. Ostatnio grali鄉y koncert na granicy polsko-ukrai雟kiej z zespo貫m Mad Haeds XL. W豉dim, który tam 酥iewa, razem z kolegami zrobili te tak bardziej folkow ods這n i mnie to bardziej fascynuje. To si nazywa Ukrain-Ska czyli „Ukrai雟ka”, tak na to mówi. To fajnie brzmi, jest naprawd dobrze zagrane. S to fajnie, rock'n'rollowo potraktowane, tradycyjne melodie ukrai雟kie. To samo kr璚i mnie w folklorze ba趾a雟kim.

 

Mog powiedzie, 瞠 to co si w mojej piosence „Chorwat” przebija to taka szabelka. Na Ukrainie te to jest, ale ma zupe軟ie inny smak, jest bardziej s這wia雟kie i z zupe軟ie innym za酥iewem. Nazwa豚ym to „huculscyzn” muzyczn czyli takie „hop do przodu”.

 

Mad Heads XL graj jakby rock'n'rolla. Mo積a to przyrówna do tego jakby T.Love zrobi w rock'n'rollowej ods這nie polskie piosenki folkowe, a to nazywa這by si na przyk豉d „Muniek z Ciechowa”. Spróbuj wyt逝maczy o co chodzi z tym „Ukrai雟ka”. Warto znale潭 w sieci „Ukrain-Ska” albo Mad Head XL, bo to fajne muzykalne ch這paki.

 

PS: Wydaje mi si, 瞠 jeste鄉y do嗆 izolowani w tym czego chcemy i w tym czego szukamy. To znaczy Polacy szukaj polskich rzeczy przede wszystkim, a nasze kontakty z s御iadami kulej. Tutaj my郵, 瞠 to o czym mówisz to chlubny wyj徠ek. Ukrai雟ka scena rockowa i folkowa jest  nam jako tako znana, natomiast nie mamy poj璚ia o chocia瘺y reggaeowej scenie z Czech albo ze S這wacji, je瞠li w ogóle istnieje.


SP: Wydaje mi si, 瞠 istnieje tylko tu trzeba ju naprawd pogrzeba.

 

PS: Wydaje si po prostu, 瞠 jako s御iedzi powinni鄉y zna siebie do嗆 dobrze i albo si lubi, albo nie, jednak wypada這by si zna. Jednak okazuje si, 瞠 jest 軼iana - te góry, Tatry odgradzaj nas kompletnie.


SP: Mo瞠 to wynika te z tego, 瞠 dla Czechów j瞛yk polski 鄉iesznie brzmi i odwrotnie. Nie wiem czy Polacy w takim komercyjnym radiu zdzier篡liby j瞛yk ukrai雟ki. Ja nie mam takich oporów, poniewa generalnie jestem zm璚zony j瞛ykiem angielskim, chocia lubi „grime” oczywi軼ie. Ale je郵i s逝cham na przyk豉d baile funku czyli: bierzesz podk豉d taki, który dla przyk豉du robi Mia, która 酥iewa po angielsku chocia jest ze Sri Lanki, robi to w Londynie. Ty bierzesz ten podk豉d i jedziesz z nim do Brazylii, tak jak zrobi Diplo. Jedzie do Rio, wkracza do slumsów Rio de Janeiro i si陰 rzeczy te rytmy konfrontuje z tradycj brazylijsk, do tego wkracza j瞛yk portugalski. Dzi瘯i temu dostajemy zupe軟ie innego smaku. Tak na prawd powinno si dzia na Wschód. Jaki to problem wzi望 deathstepowy rytm i pojecha na Ukrain, a potem nagra do tego jaki bia造 酥iew ukrai雟ki. Tego nikt nie robi. Teraz jad do Kijowa za trzy, cztery dni to mo瞠 co pokombinuj.

 

PS: Na koncert?


SP: Nie, spotkam si tam z W豉dimem i mo瞠 zrobimy jak捷 piosenk, gdzie on 酥iewa po polsku, a ja po ukrai雟ku 瞠by si pokaja w swoich krajach bardziej. Chcia豚ym bardzo pogra troch na Ukrainie.

 

PS: Tak si zapyta貫m o to, bo ostatnio na 鈍i璚ie „Miks kultura” na Z帳kowskiej zobaczy貫m hip-hopowy zespó z Serbii i pomy郵a貫m, 瞠 takie rzeczy powinny dzia si automatycznie. To, 瞠 oni do nas przyje盥瘸j, nasi arty軼i jad do nich - jest wspólnota j瞛ykowa i wspólnota kulturowa.


SP: Wydaje mi si, 瞠 jest to wina ofensywy. Kiedy nazwa貫m to „kulturalnym imperializmem zachodu”. Po prostu Zachód wciska nam swoje produkty, a my jeste鄉y lekk prowincj. Wiadomo, 瞠 wszystkie najwa積iejsze kulturalne rzeczy dziej si w Londynie i w Nowym Jorku.

 

PS: Chyba, 瞠 mówimy o fanach Sidneya Polaka czy T.Love, to wtedy najwa積iejsze rzeczy dziej si nad Wis陰. Jedna rzecz w twojej dzia豉lno軼i to nagrywanie p造t, a druga to koncerty. To s do嗆 ró積e od siebie rzeczy. Czy mo積a powiedzie, 瞠 któr捷 z tych dzia豉lno軼i wolisz? Granie na 篡wo czy w studiu?


SP: To s tak zupe軟ie ró積e przestrzenie dzia豉lno軼i, 瞠 tak szczerze nie mog powiedzie, 瞠 wol koncertowa. Ju od dwudziestu lat robi to nieprzerwanie. Najpierw przez dwana軼ie lat przy ods這nie b瑿nowej, a przez ostatnie osiem czy sze嗆 jako Sidney. Koncerty s 鈍ietne. Ja mam to ju wpisane w metabolizm. Bardzo ci篹ko jest mi usiedzie na czterech literach. Je郵i co nie dzieje si przez dwa tygodnie, to dla mnie jest to ju co dziwnego. Jest pi徠ek i co? Platinum w pi徠ek? Przecie to bzdura jaka totalna. Platinium to jest Toru albo Brzeg Dolny albo Pcim albo Okocim. Cokolwiek.

 

PS: Czyli nie chcesz tego porównywa. Powiedz mi w takim razie o swoich do鈍iadczeniach koncertowych. Co sprawia, 瞠 lubisz koncerty? Co jest w nich takiego? Adrenalina? Ja ze swojej strony mog powiedzie, 瞠 id na koncert po to, by zobaczy artyst którego lubi, artyst, którego chc pos逝cha.


SP: A ja jad na koncert po to, 瞠by zagra muzyk dla ludzi, którzy mnie lubi albo nasz zespó T.Love. Którzy lubi Mu鎥a czy w moim przypadku Sidneya i moj ekip. To jest takie spotkanie. Znowu s to dwie przestrzenie.

 

T.Love to du穎 bardziej popularny zespó ni Sidney, ale mo瞠 by zarówno lepszy i gorszy koncert i T.Love, i Sidneya. Oczywi軼ie wi璚ej ludzi przychodzi na T.Love.

 

Mog powiedzie, 瞠 dla mnie w przypadku b瑿nów jest troszeczk 豉twiej. Jestem d逝瞠j perkusist ni wokalist. Graj帷 na b瑿nach kiedy my郵a貫m, 瞠 to jest takie bardzo odpowiedzialne zadanie. I ono jest odpowiedzialne, ale porównuj帷 to z wokalem to jednak wokal jest bardziej odpowiedzialny. Wokalista bardziej odpowiada za to jak ludzie si bawi, jest wi瘯szym MS.

 

PS: Jest wi瘯szym show-manem po prostu. Jeste jak Phil Collins prawie - gra貫 na b瑿nach, a potem zacz掖e 酥iewa.


SP: Babcia tak mi kiedy powiedzia豉 „Jareczku, ty jeste bardzo zdolny, bo przecie nie umie 酥iewa i 酥iewa to jest dopiero umiej皻no嗆! Jak si umie 酥iewa to co to znaczy 酥iewa, ale 瞠by nie umie 酥iewa i 酥iewa? Podziwiam ci. ”.

 

PS: Uznanie w oczach rodziny to rzecz cenna. <鄉iech>


SP: Babcia jest bardzo m康ra i m康r rzecz powiedzia豉. Wzi掖em to sobie do serca.

 

PS: I uczysz si 酥iewa?


SP: Oczywi軼ie, 瞠 si ucz.

 

PS: Jak uda這 ci si namówi do wspó逍racy cz窷 Vavamuffin?


SP: W przypadku pierwszej p造ty, zreszt w przypadku drugiej te, bo tam tak瞠 nagra貫m, mam w zanadrzu jeszcze piosenk z Pavlo Pablo. Ja tak mam, 瞠 tak nagrywam. Dla Pavlo Pablo to s zamierzch貫 czasy, bo on nagrywali鄉y trzy lata temu, a dla mnie trzy lata to tak jakby wczoraj. To si z wiekiem jednak troch zmienia. A zacz窸o si od tego, 瞠 poszed貫m do klubu Punkt. To by造 czwartki czy 鈔ody reggaeowe w Punkcie. Krzaku, którego oczywi軼ie pozna貫m, puszcza fajne rzeczy, ale nagle wyskakuje cz這wiek i okazuje si, 瞠 kto taki w Polsce w ogóle jest. Mówi tu teraz o roku 2002 kiedy si poznali鄉y.

 

PS: Kto taki czyli kto tak nawijaj帷y?


SP: Tak. Kto, kto uprawia taki reggae hip-hop, który toustuje i jest vavamuffinowym nadawaczem. Nagle wyskakuje Pavlo Pablo, za nim wyskakuje Ryba czyli Regenerator. Wtedy zda貫m sobie spraw, 瞠 w ogóle s tacy ludzie, bo ja o tym nie wiedzia貫m. Od razu po ich wyst瘼ie podbi貫m do nich, przedstawi貫m si, powiedzia貫m, 瞠 jestem w trakcie robienia projektu 陰cz帷ego reggae, hip-hop i folk, a na moje zaplecze sk豉da si sala prób T.Love. Oni si zainteresowali, a ja nast瘼nego dnia przywioz貫m im swoj p造t z demo. Pó幡iej zaprosi貫m ich do studia, przyszli, odpali貫m mikrofony i w przeci庵u dwóch godzin mia貫m nagrane dwie piosenki. Mia貫m te potem mnóstwo materia逝, 瞠by to poci望 i zrobi z tego skity na swoj p造t. Pomogli rozegra pierwsz p造t, w sensie rytmu. S tam te skity z nimi i tak dalej.

 

PS: To te jest problem, 瞠by odpowiednio u這篡 rytm i nie znudzi s逝chacza.


SP: Szczególnie jak ma si troch nudny g這s jak ja albo operuje si w sumie podobnymi do siebie melodiami czy podobnym frazowaniem.

 

PS: Odejd幟y teraz od muzyki Sidneya Polaka. Co s康zisz o solowej p造cie Mu鎥a?


SP: Ja uwa瘸m, 瞠 Janek Benedek to jest zdolny gitarzysta. Ró積e koleje losu mi璠zy nami by造, s i pewnie b璠. Je郵i chodzi o Mu鎥a to wychowa貫m si na poezji Mu鎥a. Natomiast z t p造t mam lekki problem, poniewa ona mnie do ko鎍a nie przekonuje. Powiem szczerze, 瞠 to nie jest zazdro嗆 ani to, 瞠 kolega z T.Love nie traktuje ju tego zespo逝 jako swojego jedynego domu, ale mam tu na my郵i te takie poboczne sytuacje. Jestem takim cz這wiekiem, który lubi stare rzeczy.

 

Bior na przyk豉d takie Dead Weather na tapet, o których ju kilka razy wspomnieli鄉y. Jest to zespó, który pos逝guje si 鈔odkami przekazu, które s ju znane i wesz造 do kanonu. Natomiast jest to tak jako zrobione, 瞠 na swój sposób jest tak瞠 nowe, czuje si 鈍ie穎嗆. W przypadku tej p造ty ja nie mam poczucia 鈍ie穎軼i i to jest jedyny mój problem.

 

Nie chc tu krytykowa, bo to s dobrze wymy郵one kompozycje, teksty s zgrabne, hit „安i皻y” i tak dalej. No nie wiem... Mam nadziej, 瞠 przyjdzie jeszcze kiedy taki moment, 瞠 Muniek zaproponuje mi wyprodukowanie swojej solowej p造ty. Nie wiem czy kiedykolwiek do czego takiego dojdzie, ale chcia豚ym, bo wtedy pokaza豚ym mu o co mi chodzi. Pokaza豚ym mu, 瞠 mo瞠 ca造 czas by tym samym Mu鎥iem, a jednocze郾ie robi to inaczej. To nie chodzi o to, 瞠by on nagle zacz掖 酥iewa hip-hop czy 酥iewa na bitach, nadawa czy rapowa. Kompletnie nie. Nie chodzi, by drzewo przesadza do innego ogrodu. Chodzi o to, 瞠by inaczej je podla, czym innym. <鄉iech> Janek jest bardzo konserwatywny... Ci篹ko mi ocenia znajomych ludzi.

 

PS: Z jednym wspó逍racujesz do teraz, a z drugim wspó逍racowa貫 kiedy by w T.Love.


SP: A pó幡iej jeszcze w kilku jego zespo豉ch. Znam Janka doskonale.

 

PS: Ale masz z nim jaki problem. Czuj tu konflikt osobowo軼i i to, 瞠 nie wybaczasz mu zapatrzenia w Stonesów na przyk豉d. Mam racj czy nie bardzo? Ewidentnym jest, 瞠 Janek Benedek jest cz這wiekiem, który gr Kiffa Richarda, Rona Wooda stawia na pierwszym miejscu. To s造cha za ka盥ym jego uderzeniem w gitar.


SP: Nie wiem jak si do tego ustosunkowa. Mo瞠 mam jak捷 podskórn pretensj, 瞠 oni mnie nie zaprosili do tego, bym pomóg im w solowej p造cie Mu鎥a. Mo瞠 to o to chodzi.

 

PS: Oj, co uciekasz tutaj.


SP: My郵isz, 瞠 uciekam? A dobry bajer wymy郵i貫m? <鄉iech> Chodzi o to, 瞠 jest mnóstwo przyk豉dów zespoów nowoczesnych, które graj star rzecz. Które za pomoc starych trików brzmi 鈍ie穎, a tutaj 鈍ie瞠go brzmienia po prostu troch zabrak這. Mo積a by by這 te same piosenki z tymi samymi tekstami i z tymi samymi riffami jako tak zrobi, 瞠by brzmia造 troszeczk 鈍ie瞠j. Po prostu 鈍ie穎. Ale cholera wie czy to komu jest w ogóle potrzebne, bo mo瞠 wtedy okaza造by si klap? Z tego co wiem p造ta jest przebojem, sprzeda豉 si dobrze, jest z這ta. Mo瞠 to takie troch szukanie dziury w ca造m.

 

PS: Jak si jest szefem T.Love to mo瞠 jednak warto poszuka czego nowego, skoro T.Love i tak ju zapewnia byt. Czasami warto poeksperymentowa, co zreszt sam robisz.


SP: Zdaje si, 瞠 oni mieli taki plan 瞠by zagra p造t, która b璠zie po prostu popowa. Tak by by豉 grana przez du瞠, komercyjne rozg這郾ie radiowe. Tak mi si wydaje, chocia oczywi軼ie najlepiej by這by o to spyta Mu鎥a. Nie chc mu tu robi ko這 pióra.

 

PS: Pyta貫m go o to i dlatego pytam czy s逝cha貫 tej p造ty i co o niej s康zisz, bo masz jednak inne spojrzenie pracuj帷 z Mu鎥iem w zespole. Rozmawiali軼ie o tej p造cie?


SP: Niespecjalnie. Muniek j przyniós dopiero jak j zrobi, ju wydan.

 

PS: Jak przebiega praca w T.Love? Jest tak, 瞠 Muniek jest szefem i to on ma ostatnie s這wo czy poddaje zdanie jakiej dyskusji?


SP: Uznajmy, 瞠 jest to taka demokracja z silnym prezydentem. On ma oczywi軼ie g這s decyduj帷y, przewa瘸j帷y, ale to jest tak, 瞠 naprawd bardzo wiele decyzji jest podejmowanych wspólnie, szczególnie artystycznych.

 

PS: Czyli to nie jest dyktatura?


SP: Potrafi na przyk豉d wys豉 maila, 瞠 wakacje s od tego terminu do tego i koniec, nie ma dyskusji. Ale to nie 鈍iadczy o jego jakim zamordyzmie, to jest po prostu jego zespó. Z drugiej strony normalnie dyskutujemy jak piosenki maj brzmie, szczególnie gdy s to nasze wspólne kompozycje. Teraz próby mamy codziennie, robimy kolejn p造t T.Love.

 

PS: Mieli鄉y rozmawia wczoraj, a rozmawiamy dzisiaj dlatego, bo mia貫 prób z T.Love.


SP: Dzisiaj tak samo.

 

PS: Kiedy szykuje si kolejna p造ta?


SP: W 2012 roku dwup造towy album. I gramy bluesa. Tytu roboczy „Old is gold”.

 

PS: Wasze kompozycje?


SP: Oczywi軼ie. Absolutnie autorska p造ta. Tylko Muniek ma tak, 瞠 jeszcze dwa lata temu chodzi w kowbojskim kapeluszu jak Johny Cach, a teraz chyba zacz掖 du穎 s逝cha BB Kinga i ca貫go tego zast瘼u.

 

PS: Wszystkich Johnsonów i Walkerów.


SP: Ich jest wi璚ej ni tych grajmowców z Londynu. Chce wyda tak p造t i w ten sposób si starze. Jak chce to okej.

 

PS: To znaczy, 瞠 Sidney Polak na razie pauzuje?


SP: Nie, no co ty. Ja pracuj codziennie.

 

PS: Czyli masz dwa razy wi璚ej pracy teraz.


SP: Nie, po prostu jak co wpadnie mi do g這wy to zapisuj to, a gdy mam faz wieczorem w陰czam sobie mikrofon i nagrywam wokal. Jako tak inspiruj si ca造 czas. Zrobi貫m du穎 nowej muzyki na trzeciego Sidneya. Zaczynam si powolutku zastanawia jak ta p造ta powinna wygl康a.

 

PS: Mówisz, 瞠 jeste w nastroju bardziej euforycznym ni przy drugiej.


SP: Rzeczywi軼ie jestem. Wszystkie rzeczy w moim prywatnym 篡ciu, jakie przeboje, poko鎍zy造 si. Ju si ustabilizowa貫m, za酥iewa貫m to co uwa瘸m w piosence „Blask”. Wszystko tak si u這篡這, 瞠 mog powiedzie o sobie „szcz窷liwy”. Troch rzeczy mi jeszcze ci捫y, bo musz magisterk w tym roku napisa.

 

PS: Na forum na twojej stronie zauwa篡貫m pytanie „Jakie Sidney Polak ma wykszta販enie? Czy Sidney Polak ma sko鎍zone jakie studia”? I Sidney Polak na ko鎍u tej dyskusji odpowiedzia „W豉郾ie ko鎍z”.


SP: Studiuj stosowane nauki spo貫czne. Najpierw studiowa貫m socjologi na Karowej, pó幡iej mia貫m sze嗆 lat przerwy, potem wróci貫m, ale ju na zaoczne do stosowanych nauk spo貫cznych. W tym roku musz napisa magisterk, bo te magisterskie tam si ko鎍z. Je郵i teraz je olej, to potem b璠 takie ró積ice programowe jakbym na nowo zaczyna studia. W zasadzie nie mam tylko zaliczonej demografii. Bardzo dobrze mi si uda ostatni egzamin z klasycznych teorii socjologicznych czyli od Parsonsa wzwy. Dosta貫m czwórk plus.

 

PS: Gratulacje.


SP: No i praca. Prac pisz o T.Love, tak jak Muniek, ale inn ni on. Jest bardziej naukowa.

 

Tematem jest „Biografia zespo逝 z naciskiem na rozk豉d w豉dzy w ma貫j grupie spo貫cznej”. Ale nie b璠zie tam 瘸dnych rzeczy, które pó幡iej mo積a by sprzeda jako kolejn skandalizuj帷 biografi.

 

Kiedy kto przyniós mi ksi捫k pani, z której wynika這, 瞠 ona niby zna si na rock'n'rollu. A ja si za豉ma貫m czytaj帷 j, wi璚 my郵, 瞠 przyda豉by si taka ksi捫ka, nawet w postaci pracy magisterskiej - z tak obserwacj uczestnicz帷 i to d逝g.

 

PS: A czy rozmawiacie o takich rzeczach z Mu鎥iem? On te pisa o T.Love.


SP: Znam jego prac, bo wysz豉 jako ksi捫ka. Czyta si to bardzo fajnie, bo jest to po prostu opisanie tego wszystkiego.

 

PS: Pomaga ci to w tym co robisz?


SP: W sensie faktograficznym tak. Mam te ksi捫ki przed sob, gdy zapala mi si lampka w komputerze, 瞠 koniec 酥iewania i zaczynamy pisa.

 

PS: Ile jest ksi捫ek o T.Love?


SP: Trzy. Jedna Mu鎥a z 1993 roku, która mówi o starym T.Love przede mn, nim ja doszed貫m, do momentu piosenki „Warszawa” gdy sta豉 si nr 1 w Trójce. Dwa lata temu wysz豉 oficjalna biografia „Potrzebuj wczoraj” i ksi捫ka napisana przez pani Pateraz, która jest do陰czona do agorowskiego koncertu „Najmniejszy koncert 鈍iata”.

 

PS: To chyba by這 rok temu.


SP: Rok temu zagra Muniek.

 

PS: Bo by這 tak, 瞠 gra Muniek, T.Love i ty.


SP: Ja gra貫m w tej nowej ods這nie. Sidney zagra jako Sidney i Muniek zagra jako Muniek solowy. Natomiast ze cztery lata temu zagrali鄉y koncert jako T.Love. I do tego by豉 w豉郾ie ksi捫eczka, która jest do嗆 obszerna. W zasadzie to s te trzy pozycje.

 

PS: One ci pomagaj w tworzeniu twojej pracy?


SP: Pomagaj mi najbardziej moje stare notatniki. Bez notatnika to ci篹ko w takiej muzycznej pracy. Chocia kilka lat przejecha貫m na iCall Macintosha.

 

PS: Wró熤y jeszcze na chwil do „Najmniejszych koncertów 鈍iata”. Jak bardzo inne s od tych normalnych? Koncert polega na tym, 瞠 z artysta gra w pierwszej edycji dla dziesi璚iu wybranych osób, a w drugiej edycji dla dwudziestu. Jak si gra kiedy ka盥ego z publiczno軼i mo瞠sz widzie z osobna, podej嗆 do niego i przybi mu pi徠k?


SP: Gra si dobrze, chocia generalnie jest stres, bo jakby nie patrze jest to cezura. Jest to 篡we granie, którego nie da si pó幡iej specjalnie popoprawia. Mo積a to przemiksowa, poprawi jeden d德i瘯, ale wokalu to ju si nie da za bardzo. Jest to ten stres, 瞠 trzeba by w naprawd dobrej formie, 瞠by zagra z czadem. W tym sensie jest to trudne zadanie. Trafiaj tam ludzie, którzy znaj piosenki i z jaki wzgl璠ów si tam dostali.

 

PS: Nie s to przypadkowi ludzie.


SP: Dzi瘯i temu, 瞠 nie s to przypadkowi ludzie w przypadku Sidneya ten koncert odby si w takiej rodzinnej atmosferze. Sam by貫m zdziwiony, bo znali wi瘯szo嗆 tekstów i bawili si ponadprzeci皻nie.

 

PS: Dlaczego by貫 zdziwiony? W ko鎍u twoje utwory polegaj na tek軼ie. Nie wierzysz w swoje powodzenie?


SP: To nie jest kokieteria. Niektórzy wiedz co to jest, niektórzy nie. Niektórzy kojarz mnie tylko z jednej piosenki „Otwieram wino”, inni dorzucaj do tego jeszcze „Chmiczówk” i to tyle. W przypadku drugiej p造ty mo瞠 kto tam s造sza „Deszcz”.

 

Generalnie to nie jest specjalnie popularny zespó, aczkolwiek radzimy sobie. Jeste鄉y w trakcie budowania swojej publiczno軼i. Jedziemy teraz na tras koncertow po ca貫j Polsce.

 

PS: Gdzie b璠ziecie gra?


SP: Ca陰 jesie b璠ziemy gra, zagramy 22 koncerty jak wróc z Ukrainy, bo na dniach jad do Kijowa, pó幡iej na Krym.

 

PS: Lekkie wakacje?


SP: Tak, teraz lekkie wakacje, bo ca造 okres normalnych wakacji grali鄉y.

 

PS: Najlepszy czas do grania to przecie wakacje.


SP: Z Sidneyem zagrali鄉y kilka bardzo fajnych koncertów nad morzem. Uda這 nam si zagra w fajnych miejscach i miejscówkach nadmorskich z m這dzie膨, tak瞠 super.

 

PS: A w tych miejscach takich reggaeowych jak Ostróda, Bielawa te byli軼ie?


SP: Nie.

 

PS: Omin窸o ci to tak po prostu czy nie chcia貫?


SP: Omin窸o mnie tak po prostu. To jest ten problem Sidneya, 瞠 Sidney nie jest tak sprofilowany - reggae, folk... Nie do ko鎍a. Stoj tak okrakiem na tych wszystkich gatunkach .

 

PS: To nikt nie uwa瘸 ci za swojego.


SP: Troch tak jest. Gdybym ja jeszcze tak czu, 瞠 musz si zdeklarowa jako rastafarianin.

 

PS: A to trzeba tak? Nie mo積a pojecha i wyst徙i na reggae festiwalu bez deklarowania si?


SP: Mniejsza o wi瘯szo嗆. Wydaje mi si, 瞠 za rok pojedziemy.

 

PS: Na pewno jest taki zestaw pyta, które dziennikarze zawsze ci zadaj albo przynajmniej s造szysz je bardzo cz瘰to. Którego z nich najbardziej nie lubisz?


SP: Zada貫 je wcze郾iej. <鄉iech> Wszyscy pytaj mnie dlaczego Sidney. 畝rtuj. Najcz瘰tsze pytanie, które trafia mi si zawsze to „Czy otwieram wino ze swoj dziewczyn”. Ale ja ci nie podejrzewam o takie pytanie. Takie pytanie pojawia si zawsze, kiedy podchodzi taka dziewczynka z liceum szesna軼ie, siedemna軼ie lat, która zaczyna prac w radiu internetowym czy co takiego. To w ogóle jest bardzo fajny wiek i ja nie mam nic do tego.

 

PS: Fajny wiek i fajna koncepcja na 篡cie.


SP: Fajna koncepcja, bo ja teraz te mog si pochwali, 瞠 nie zna貫m radia z tej drugiej strony.

 

PS: Do tego jeszcze dojdziemy, a teraz opowiedz mi o tym najgorszym pytaniu.


SP: To jest najgorsze pytanie „Czy otwieram wino ze swoj dziewczyn”.

 

PS: A ty wtedy odpowiadasz, 瞠 nie, 瞠 nie ze swoj?


SP: Odpowiadam, 瞠 otwieram ze swoj i z jej kole瘸nkami. <鄉iech> Pó幡iej pada pytanie czy naraz, a ja, 瞠 naraz. <鄉iech>

 

PS: Mia貫m pytanie o inn piosenk. Czy zajmuje ci polityka, bo w „Deszczu” z pierwszej p造ty do嗆 mocno jedziesz po naszym kraju.


SP: Takie mia貫m przemy郵enia. Ja generalnie, jako artysta, nie chc si ujawnia ze swoimi politycznymi wyborami, chocia mam je bardzo mocne, a ludzie, którzy mnie znaj wiedz kogo lubi, kogo nie. Kogo ceni, szanuj, a kogo nie szanuj. Uwa瘸m, 瞠 by mi to przeszkadza這 gdybym przenosi to na grunt piosenki. Wydaje mi si, 瞠 瞠by 酥iewa o polityce to trzeba mie jaki plan, misj. Pr璠zej Muniek i Kazik to ludzie, którzy mog si politycznie okre郵a za ka盥ym razem i nikt ich nie pos康zi o 瘸den koniunkturalizm. Natomiast ja w swojej twórczo軼i wola豚ym nie zabiera g這su na ten temat.

 

PS: Chocia nie da si uciec od polityki.


SP: Nie da si uciec. Wiele rzeczy mnie obecnie denerwuje i jestem bardzo krytyczny, natomiast nie chcia豚ym...

 

PS: Po prostu nie chcesz si jednoznacznie okre郵i politycznie jako Sidney Polak?


SP: Odmawiam tak瞠 wszelkim próbom wci庵ni璚ia zespo逝 Sidney Polak w jakie granie u kogo w kampaniach. Chocia raz mi si zdarzy這. Ale to dlatego, bo w klasie w 豉wce siedzia貫m z Tomkiem Sommer, który jest naczelnym „Najwy窺zego czasu” i gra貫m u niego na weselu, bo mnie o to poprosi. Gra貫m, a przede mn kica Korwin Mikke. By這 super, przybi貫m sobie z nim pi徠k, okaza si po prostu przemi造 prywatnie.

 

PS: Niejednego nauczy gry w bryd瘸.


SP: S造sza貫m wa郾ie, 瞠 jest mega bryd篡st.

 

PS: Jest mega mózgiem, to prawda. Go軼iem „Chwili na-Go軼i” w Radiu Z這te Przeboje by Sidney Polak. Bardzo dzi瘯uj za wizyt w studiu i zapraszam jeszcze.


SP: To ja bardzo dzi瘯uj.

Wi璚ej o:

SΣCHAJ ZΜTYCH PRZEBOJ紟!