"Squid Game" najchętniej oglądaną produkcją w historii Netfliksa

Południowokoreański serial w ciągu miesiąca od premiery przyciągnął przed ekrany ponad 111 milionów widzów i tym samym przebił pod względem oglądalności dotychczasowego lidera, serial "Bridgertonowie".

"Squid Game" zajmuje obecnie pierwsze miejsce wśród najczęściej oglądanych seriali na Netfliksie, tuż za nim znaleźli się "Bridgertonowie" i "Lupin" - produkcje w ciągu pierwszych 28 dni od premiery obejrzało odpowiednio 82 miliony i 76 milionów widzów. 

Głównym tematem serialu jest rywalizacja między pogrążonymi w długach zawodnikami, biorącymi udział w popularnych dziecięcych grach, w których stawką jest ich własne życie. Ten, komu uda się przeżyć wszystkie rozgrywki, otrzyma nagrodę w wysokości 45,6 miliardów wonów.

Twórca i reżyser serialu, Hwang Dong-hyuk, zdecydował się na wykorzystanie motywu gier z własnego dzieciństwa w celu ironicznego przedstawienia niewinnej zabawy zmieniającej się w walkę na śmierć i życie. Tytułowa gra -"squid game"- była niezwykle popularna w Korei Południowej w latach 70. i 80. XX wieku. Twórca wspomina ją jako najbardziej brutalną i jednocześnie jego ulubioną z dziecięcych lat - z tego powodu uznał, że najlepiej odda naturę dzisiejszego świata i wybrał ją na główny temat serialu.

Inspiracją do napisania historii stała się trudna sytuacja finansowa, z jaką Hwang borykał się w tamtym czasie. Chciał stworzyć alegoryczną opowieść o współczesnym społeczeństwie w dobie kapitalizmu i wzmożonej konsumpcji, która pokazywałaby życie jako nieustającą, bezwzględną rywalizację. Zależało mu na tym, by bohaterami byli zwykli ludzie, których możemy spotkać na co dzień. 

Scenariusz serialu powstał już w 2008 roku, jednak jego twórca miał problemy ze znalezieniem wytwórni, ze względu na małe zainteresowanie producentów, którzy uznawali koncept za zbyt groteskowy i nierealistyczny. 

Kadry z serialu BridgertonNajpopularniejsze filmy i seriale na Netfliksie [2021]

"Squid game" światową premierę w serwisie streamingowym Netflix miał 17 września 2021 roku. Już po tygodniu stał się internetowym fenomenem. W Korei Południowej Netflix został nawet pozwany przez firmę telekomunikacyjną SK Broadband, żądającą odszkodowania za poniesione przez nią koszty, spowodowane ogromną liczbą widzów jednocześnie oglądających serial. Choć nie zostały jeszcze ogłoszone oficjalne plany twórców co do drugiego sezonu, sam Hwang Dong-hyuk zdradził w wywiadzie dla "The Sunday Times", że ma kilka pomysłów na kontynuację historii.

Polecamy również:

SŁUCHAJ ZŁOTYCH PRZEBOJÓW!