Promocja made in Poland

Od pewnego czasu obserwujemy w Polsce bum związany z promocją miast i regionów. Czy filmiki z sieci to dobry pomysł? Obejrzyjcie!

Główną bronią w walce o turystów i inwestorów, stały się filmiki promocyjne rozpowszechniane za pośrednictwem portalu youtube oraz różnych portali społecznościowych. W Gdyni odbyła się nawet już druga edycja Festiwalu Filmów Promocyjnych Miast i Regionów PROMOCITY , której zwycięzcą został POZNAŃ pełen doznań:

- gratulujemy wykorzystania zdolnych i przystojnych chłopaków z grupy Audiofeels - jak widać, opłacało się;

WARSZAWA

Energia miasta, jego wielokulturowość i otwartość na sztukę.  Agnieszka Holland oddała to w tym filmiku znakomicie, czerpiąc z wielu źródeł kultury Warszawy. Jednak muzyka Chopina zdecydowanie zabija świeżego ducha nowoczesności stolicy, co sprawia że filmik zdaje się być nieco nadęty i zbyt poważny:

- olecamy wyłączyć fonię i odpalić własny podkład.Najlepiej bardziej na czasie;

PODLASIE

Polskie filmy promocyjne pełne są od patosu i powagi. Twórcy niektórych chcieli chyba przywrócić patriotycznego ducha w narodzie, udało im się? Sami oceńcie jak z tematem poradzili sobie Podlasianie:

LUBELSZCZYZNA

Władze Lubelszczyzny postanowiły zagrać na emocjach. Nic tak nie przemawia do ludzi jak natchnione obrazki, zagubionej we współczesnym świecie i wyścigu szczurów pary młodych ludzi, którzy odnajdują szczęście pośród zabytków architektury i nieskalanej przyrody... Przecież to sercem kierujemy się w 90% naszych decyzji...podobno:

A znienawidzone na podlasiu, za zatapianie pól i podwórek bobry zmieniły profesje. Od niedawna zapraszają nas do "bobrej" zabawy na wschodzie Polski:

- jak widać, można i tak; zamienić wady w zaletę - rozczula Was ten... bóbr?

ŚWIĘTOKRZYSKIE

Województwo Świętokrzyskie to wg promotorów dzieciństwo, przestrzeń, piękno, przygoda i tajemnica. Wszystko rozumiemy, ale dlaczego dzieciństwo?

- obawiamy się, że nasze pytanie pozostanie bez odpowiedzi...

GDAŃSK

Z całego Pomorza jedynym miastem, który wypuścił oficjalne promo jest Gdańsk. Prostym zabiegiem wielokrotnie zwiększył grono odbiorców... cała reklama jest w języku angielskim. Całkiem ciekawa i całkiem z klimatem:

- chociaż promowanie miasta jako miejsca, w którym rozpoczęła się wojna jest delikatnie mówiąc... ryzykowne;

NA ŚWIECIE

Za granicą wygląda to nieco inaczej... i niestety, najczęściej, o wiele lepiej:

NEW YORK

New York. Międzynarodowa gwiazda, bezkonkurencyjna promocja miasta, którego w sumie nie trzeba reklamować. Ale w razie gdyby ktoś nie wiedział, obejrzyjcie i posłuchajcie:

PARYŻ

Paryż, wschodnia stacja. Trzy różne osoby. Świetna akcja promocyjna i totalnie zszokowani podróżni:

- odrobina humoru, a tak wiele zmienia. Aż chce się jechać!

SŁUCHAJ ZŁOTYCH PRZEBOJÓW!